24 prosince 2015

❄ Christmas with Stace #2015 - 1 ❄ DECO +DIY


Hellou! Přeji šťastné a veselé Vánoce a vítám vás u mého prvního článku k letošním Vánocům.:) Na toto téma hodlám vydat také další, jako např. unboxing Vánočních dárků ^^ Vrhneme se na to!
Dnes vám povím o dekoracích, které mám nejen v pokoji, ale po domě i venku, a také budu trochu povídat celkově o Vánocích a na konci vás čeká jednoduché a roztomilé DIY na pozvednutí sváteční nálady. :)
Předem bych chtěla také říct, že  pocházím z Ruska a tam se Vánoce slaví později než v Česku, proto 24. prosince pořádně neslavím, ale až 7. ledna, takže dekorací nemám nějak hodně, ale stejně bych vám je chtěla ukázat. :)


Na úvodní fotce je zobrazen můj pokoj, konkrétně část pohovky a mé knihovny zdobené barevnými světýlky. Jelikož nemám na stěnách háčky, protože na stěnu nic lepit nesmím, aby se nepokazila barva, tak jsem musela světýlka na stěnu lepit pomocí washi-tape (Proč washi-tape? Protože si myslím, že při jejím použití mám menší risk toho, že to pak celé odendám i s omítkou :D). Upřímně, vypadá to sice hezky a v pokoji vládne Vánoční atmosféra, ale při prvním pokusu o připevnění girlanda padala každých pět minut, takže jsem to musela vždycky ještě připevnit silněji nahoře s použitím většího množství lepenky, což bylo docela náročný. Teď to celé nevypadá moc stylově, ale aspoň to drží. Doufám, že světýlka už padat nebudou, protože mi už washi-tape dochází. :D

Na obrázku vpravo je svíčka v takovém menším adventním věnci z šišek, různých listí a jablíček (jež se nachází také v mém pokoji). Já ten věnec prostě miluji. :D
Svíčka byla součásti jednoho ze všech těch naprosto překrásných dárků, které jsem dostala na Vánoce od kamarádů, na které pak budu dělat již výše zmiňovaný unboxing. :)
Teď se asi ptáte, proč jsem dostala dárky od kamarádů, když neslavím České Vánoce a k tomu ještě dřív než nastaly?! Protože nechci kazit tradice, a přijít na třídní besídku bez dárků je docela divný, takže si s přáteli normálně dáváme před 24. dárky. :D O prázdninách už nemáme možnost se setkat, jelikož vždy někdo někam odjede, takže využíváme momentu, kdy jsme všichni pospolu a dáváme si dárky ve škole týden před Vánoci.




Když se přesuneme do kuchyně, můžeme vidět velikou vázu naplněnou svítícími vločkami a plyšovými Santami. Normálně je váza plněná jen korkovými zátky od vína atp. :)
Pokud se vydáme ven na krátkou procházku kolem domu, můžeme spatřit svítící smrky a břízu. Když už není sníh, tak aspoň modrá světýlka. :D


Jako další dekorace - už jsme se vrátili do tepla obýváku - Vánoční stromek. Náš je bohužel umělý (prosím nezabijte mě kvůli tomu!), stojí u nás už asi sedmým rokem. Stále si pamatuji, jak jsem byla malá a nemohla dosáhnout do jeho špičky, což mě samozřejmě hrozně štvalo. Teď si ale přeji být zas menší, protože stromek jsem už skoro přerostla a přijde mi moc malý. :D

Nyní se přesuneme ke slibovanému DIY. :) Ukážu vám, jak pomocí techniky origami můžete vyrobit malé (nebo i velké!) roztomilé papírové stromečky. :)
Budeme potřebovat:
1) papír, libovolné barvy ve tvaru čtverce
2) pravítko
3) nůžky
4) případně mini ozdoby na hotový stromek :)
P. S. Pokud vám nebude jasné mé vysvětlení, můžete se kouknout na video návod tady.
P. P. S. Každý obrázek zvětšíte kliknutím na něj ^^



Postup:
1) Nejprve vystřihneme z papíru čtverec libovolné velikosti, já jsem použila velikost 12,5 x 12,5 cm. Poté přeložíme papír tak, aby to vypadalo jako na obrázku.
2-3) Z papíru složíme kosočtverec.
4-5) Složíme oba horní rohy k centru a to stejné opakujeme i na druhé straně.
6) Odstřihneme nepotřebnou dolní část.
7-9) Jeden roh rozevřeme a začneme tlačit seshora tak, aby byl zas plochý a pak ho přeložíme napravo.
10-13) Tento krok opakujeme u pozůstalých třech rohů.
14) Na bočních stranách trojúhelníku udělejte malé řezy pomocí nůžek, já jich z každé strany mám čtyři.
15) Růžky vpravo nahoře, které se vytvořily pomoci řezů, přeložíme vždy šikmo nalevo, což opakujeme u každé strany stromečku.
16-17) Po té, co jsme zformovali větve našeho stromečku, ho rozložíme do 3D tvaru a případně přidáme dekorace, jako např. mini papírovou hvězdu na špičku. :) Tutoriál na hvězdičku naleznete zde. ^^

Stromečky můžete udělat libovolné barvy a vystavit např. na psací stůl - je to skvělá dekorace. :) Doufám, že se vám dnešní článek líbil. ^^ Přeji znovu Šťastné a Veselé,
Stace :)
P. S. Napište mi do komentáře, jestli jste zkoušeli vyrobit papírový stromeček a jestli se vám podařil!

Žádné komentáře:

Okomentovat